زونا Things To Know Before You Buy

Wiki Article

افرادی که نباید بدون مشورت با پزشک واکسن زونا را تزریق کنند، افرادی هستند که:

وقوع زونا بعد از سن ۵۰ سالگی بسیار شایع است، اما اگر فردی قبلا مبتلا به آبله‌مرغان شده باشد، زونا می‌تواند در هر سنی ظاهر شود. ​

بثورات اغلب به صورت نواری از تاول در یک ناحیه از بدن ظاهر می‌شوند. هر دو بیماری‌های زونا و آبله مرغان ناشی از ویروس واریسلا زوستر هستند.

اختلال شخصیت پارانوئید نوعی اختلال شخصیت است که با علایمی مانند بی اعتمادی و سوء ظن شدید نسبت به دیگران بدون دلیل و مدرک کافی همراه است.

۱۲:۰۰ ۱۲ توصیه‌ی کاربردی برای جلوگیری از یبوست در سفر ۱۵ اسفند

واکسن‌ها می‌توانند به فرد در جلوگیری از بروز علائم شدید زونا یا عوارض ناشی از آن کمک کنند. همه كودكان باید دو دوز واكسن آبله مرغان را دریافت كنند كه به آن واكسن ایمنی واریسلا نیز گفته می‌شود.

محل بثورات زونا می‌تواند متفاوت باشد. اگرچه این عارضه بیماری زونا چیست نی نی سایت ممکن است تقریباً در هر نقطه از بدن ظاهر شود، اما بیشتر آنها روی نیم تنه بالای بدن و صورت (از جمله چشم، گوش، دهان و کمر) اثر می‌گذارند. این بثورات مشخصه به صورت نوار مانندی هستند که فقط در یک طرف بدن (راست یا چپ) تأثیر می‌گذارند و معمولاً از خط میانی کمر عبور نمی‌کنند.

فکر می کنند دیگران دارند به شخصیت آنها توهین و حمله می کنند، در حالی که از نظر دیگر افراد اینگونه نیست.

این شخص تصور می‌کند که صدمه یا حادثه آزار دهنده در حال رخ دادن است یا قرار است رخ دهد.

آبله‌مرغان؛ علل، علائم، رژیم غذایی و روش‌های خانگی برای درمان

معانی ضمنی و پنهان در اظهارات یا نگاه های معمولی دیگران می خوانند.

داروهایی را برای سرکوب سیستم ایمنی، از جمله داروهای شیمی‌درمانی مصرف می‌کنند.

سپس متخصص سلامت روان یک ارزیابی جامع انجام خواهد داد. او ممکن است از فرد در مورد دوران کودکی، مدرسه، زندگی کاری و روابطش بپرسد.

علی در ۸ راه کار برای اینکه بعد از جدایی حس بهتری داشته باشید.

Report this wiki page